BLOG


Opis: Link od Mubi: http://mubi.pl/autoaktywni Sprawdźcie kalkulację dla swojego samochodu i odbierzcie bonus 150zł. W dzisiejszym odcinku pokaże wam ile pracy trzeba włożyć w polakierowanie jednego panelu samochodowego z kilkoma na pozór małymi bąbelkami. Oglądając ten odcinek uważnie, zrozu... - Dlaczego lakiernicy boją się rdzy?.
- Właśnie jako amator robię a raczej ratuje VW T5 z rdzy na nadkolach progach itd dla kumpla i to bez ściągania zderzaków plastikowych nadkoli itd totalna sztuka bo on nie ma czasu. Pokazałem mu pierwsze 15 min tego filmu i chyba uświadomił sobie ile ta moja robota wytrzyma :) T5 ma tylko nie straszyć przez jakiś czas :)
- Jakiej chemi używasz do mycia auta?
- Więcej tu: adwokat Lublin dla mnie ciekawe.
- Ta robota też nie jest dobrze zrobiona. Nie usunąłeś chemii która zostaje po zimowym sypaniu dróg, nie usunąłeś całkowicie rdzy. Korozja też wyjdzie. Ale lepiej zrobione niż u jakiegokolwiek lakiernika.
- Kierowniku a co to za sprzęt do metalizacji?
- Roboczogodziny Roboczogodziny więc 3000zł będzie kosztować. i nie mamy świadomości że lakiernik zazwyczaj zarabia 20zł/h (jak w ASO to może 30) jak spędzi przy tym 3 dni to zarobi 480zł i jakieś 200zł za lakier itp. a całą resztę tej kwoty stanowi zarobek szefa który zazwyczaj siedzi i pierdzi w stołek, ewentualnie od czasu do czasu wyjdzie z biura żeby opi3rdolić lakiernika że za wolno robi itp.
- Z życia wzięte trzeba się leczyć.. 🤣🤣🤣
- Za lakierowanie w tym samych kolorze Fiata Stilo MW, bez napraw blacharskich (brak korozji) w 4 lakierniach pytałem 12500 do 16000zł ;)
Ciekawe czy ta najdroższa oferta da autu blask nowego egzemplarza ;)
- Super robota tylko nikt tak nie robi i się nie bawi dlatego rdza szybko wychodzi 😂
- Problem nie lezy w tym ze lakiernicy za duzo kasuja. Tylko w tym ze ludzie za mało zarabiaja, warsztat woła 150 zł za roboczo godzine a człowiek za minimlna stawke godzinowa dostaje pewnie z 15 zł i tu jest problem
- Z rdzą to do blacharza a nie lakiernika
- Zabrakło mi informacji ile razy koszt naprawy zwiększył wartość auta? ;)
- Rozumiem goscia - Ostatnio rozbierałem alternator w Seiu, do tego przelutowywalem szczotki, plus nalozenie i naciag paska klinowego - wiele godzin zeszlo, a im dluzej robota tym wokniej bo zmeczenie. Dlatego w fabryce nowki skrecac to nie problem,a stare zardzewiale to problem naprawiac ...
- Heh blacharze chcą zarabiać jak księgowi, sprzątaczki też wykonują robotę to też powinni niezła kasę kroić. Co do godzin u mechaników, oni przynajmniej biorą odpowiedzialność za bezpieczeństwo i gwarancję mam, a u blacharza lakiernika brak więc skąd takie ceny pytam.
- Jakim sprzętem nakładasz cynk?
- Jeśli faktycznie wyceniasz to na 1500 Cebulionów, za ten zakres prac który pokazałeś to jest to aż za niska cena.
- Sam dłubałem moje gruchoty, włącznie z malowaniem elementów i wiem ile to pracy (czasu) trzeba włożyć by zrobić to po "bożemu" a większość lakierników tak nie zrobi bo na tym nie zarobi, tylko szybka bucówa i następny. Niestety Europejskie warunki, nawet u nas w Polsce są takie że nastoletnich trupów nie opłaca się reanimować tylko powinno się dojezdzić na amen i kupić coś świeższego. W garażowych warunkach by przedłużyć agonie 14 letniego forestera (bo jeszcze daleko mu było do włożenia ręki do bagażnika przez nadkole - Pozdro dla kumatych:-)) włożyłem ok 160 roboczo godzin w samą konserwacje podwozia jak by to przemnożyć razy roboczo godzinę ogarniętego warsztatu to wychodzi wartość subarki...
- gdzie zlokalizowany jest warsztat ?
- 5 lat i korozja... w moim 26-letnim jakoś tego nie ma. Dajesz kupę kasy za takie coś i nawet nadkoli nie ma. To jest horror naszych czasów.
- No to może warto by wprowadzić skalę jakości usługi, np. naprawa premium albo naprawa lite. Nie każdy chce żeby było jak z fabryki, czasem wystarczy żeby nie było zaraz dziury, zwłaszcza w starszych samochodach. Bo takie ceny są często zaporowe i może się zdarzyć, że w końcu zabraknie klientów, bo nie będzie ich zwyczajnie stać. Właściciele złomowisk się ucieszą.
- A można użyć piaskarkę na sól? Sam pracuje z piaskarka i myślę że poszło by szybciej ale czy metal wtedy nie zmieni kształtu?