- Dużo ciekawego, zobaczyć moża też coś co piszą np. niżej.
- Proste: to nie transport indywidualny samochodowy ale globalny wymusił produkcję silników spalinowych i dominacje w/w silników na swiecie, statki, samoloty oraz kolej. W latach 20-30 nastąpiło przejście z napędu węglowego na spalinowy, aby obniżyć koszty transportu spopulizowano silniki spalinowe w samochodach osobowych to działanie przypominające teorie spiskowe ale tak to wyglada. Tylko pieniądz i buisness stymuluje rozwój technologii. Obecnie nastąpiło przesunięcie potencjałów nieopłaca sie ze wzgledu na rosnace koszty wydobycia ropy naftowej powodowane jej brakiem a tak naprawdę opłaca sie ale tylko na potrzeby globalnego transportu i tylko z tego powodu dano zielone swiatło przemysłowi motoryzacyjnemu na masowa produkcje osobowek elektrycznych. jeszcze kilkadziesiat lat potrzebuje swiat zachodni aby infrastruktura została przebudowana lub zbudowana: kolej MAGLEV przejmie globalny transport naziemny a wodorowe turbiny napędzą okręty a my bedziemy jezdzic tylko elektrycznymi samochodami z rozżewnieniem wspominajac silniki spalinowe ;) : od pati aro
- Pan Marek Pluciński mówi żę te samochody takie, łatwe w konstrukcji, tanie i w ogóle. A sam nie jeździ. A może by sam skonstruował. Przecież to takie łatwe. Wyrzucić silnik spalinowy i wrzucić silnik elektryczny. Do bagażnika akumulatory. : od Piotr Kravi
- Tylko nie sprzedajcie znów licencji na zachód tak jak o było z niebieskim laserem. A grafen też mieliśmy produkować najtaniej na świecie i coś umarło. : od Piotr Kravi
- Az jaką sprawnością produkują energię elektrownie? Coś chyba około 50%. Straty na przesyle są dość duże. Ładowanie akumulatorów trwa długo. Zasięg pewnie w okolicach 100km na jednym ładowaniu. Przecież Mercedes też produkuje samochód elektryczny: Mercedes SLS AMG Coupe Electric Drive Tylko cena jest zaporowa. : od Piotr Kravi
- Sprostowanie: Opel Ampera / Chevrolet Volt / Cadillac ELR są pojazdami elektrycznymi wyposażonymi w spalinowy generator prądu (co później powieliło BMW). Trzeba powiedzieć, że w przypadku Opla / Chevroleta / Cadillaca zasięg wynosi ok 70km, a generator włączy się, dopiero wtedy kiedy baterie elektryczne się rozładują.
To oznacza, że w przypadku wszystkich innych pojazdów elektrycznych rozładowanie oznacza koniec jazdy a w Oplu, Chevrolecie i Cadillacu generator spalinowy posłuży do wyprodukowania prądu, aby pojechać dalej. To w konsekwencji oznacza, że silnik spalinowy w tych pojazdach wcale nie napędza bezpośrednio kół. : od Krzysztof Krawczyk
- Dzisiaj w czasach apokalipsy (czyli ujawnienia) wszystko jest jasne.. silniki elektryczne zostały zablokowane ze względu na dolara, który miał być walutą światową - wartość dolara jest oparta na handlu ropą i gazem. Światowy handel ropą odbywa się w dolarach, to pozwoliło USA zyskać status mocarstwa ;rządzącego światem'.. przez ostanie 100 lat, były to źródła właściwie niewyczerpalne wiec projektanci USA postanowili na ich bazie zbudować walutę i zarządzać światem. (potrzebne były do tego dwie wojny - podbicie Niemiec, Japonii, Rzeczpospolitej, Francji i Włoch (i kilku mniejszych państwa)... i przejęcie zarządzania MFW.. i to zostało zrealizowane ostatecznie w 45r. ), oczywiście tworzenie imperium USA (odbywało się z poparciem WB (i banków Londyńskiego City).. i współpracą z Sowietami, którzy mieli w tym wszystkim swój udział.. za ciche przyzwolenie na wzrost potęgi USA - dostali zgodę na handel gazem i ropą z Europą (też za dolary) a dzięki temu dostęp do nowych technologii, oraz współudział w rządzeniu światem - czyli okupację krajów podbitych przez sowietów po II wojnie światowej. A ponieważ Arabowie (i Iran) zaczęli się w końcu usamodzielniać, czyli żądali od USA coraz większych udziałów w zysku (a jednocześnie źródła ropy zależne od USA zaczęły się kończyć) - projekt zaczął się rozsypywać. Dlatego dzisiaj wracamy do tematu silników elektrycznych ale wojna trwa.. i Nafciarze nie odpuszczą. Duże złoża są jeszcze w Syrii, Iranie, i Wenezueli, i kto wie czy nie na Ukrainie. Prędzej wywołają wojnę III światową, niż stracą wpływy z sprzedaży ropy na całym świecie. Chyba, że Chiny, Iran, Brazylia..Indie, zerwą w końcu z tą semicką dominacją, bo oczywiście za zyskami USA, WB i Sowietów (i tworzeniem światowej waluty w postaci dolara) stoją Semici i ich banki. Gdyby jakikolwiek kraj zdecydował się na produkcję samochodów opartych o silniki elektryczne (np taki jak Polska - 38 milionów mieszkańców).. to 'Nafciarze' i semickie banki... stracą codziennie miliardy dolarów wpływów. To byłby koniec potęgi USA, czyli również WB, i koniec projektu 'Izrael' oraz projektu 'Rosja' (Rosja jak wiadomo istnieje tylko dlatego, że sprzedaje europie gaz za dolary - oni nic innego nie mają do zaoferowania - tylko ropę i gaz). : od ZoV Hax
- Właściwości samochodu elektrycznego, znacznie wyprzedzają rozwój: ekonomiczny, gospodarczy, społeczny i polityczny. W systemach ekonomicznych nie zawsze chodzi o racjonalność, dotyczy to prawie wszystkich dziedzin działalności ludzkiej. : od Andrzej Galiński
- : od Karol Tomanek
- ile co kosztuje ? ile kosztuje produkcja samochodu w przeliczeniu na litry wody? : od Karol Tomanek